Starostwo powiatowe chwali się uruchomieniem elektronicznej platformy ePUAP. Obecnie sprawę w tym urzędzie możemy załatwić przez internet. Jak to zrobić?

Aby korespondować z urzędem bez wychodzenia z domu należy… choć raz się w nim stawić. Wszystko w celu założenia tzw. profilu zaufanego, dzięki któremu urzędnicy zweryfikują nasze dane osobowe. W Polkowicach taki profil możemy założyć w pięciu miejscach – od dziś również w Starostwie Powiatowym.

starostwo_powiatowe_polkowice

Gmach polkowickiego starostwa, foto: powiatpolkowicki.pl

Starostwo dopiero dziś, w środę 20 stycznia, pochwaliło się dołączeniem do platformy ePUAP. Wcześniej, w 2011 r. jako jedna z pierwszych w Polsce do programu dołączyła gmina Polkowice.

– Tylko w tym miesiącu odebraliśmy 30 dokumentów tą drogą – mówi Konrad Kaptur, rzecznik Urzędu Gminy w Polkowicach.

Kaptur dodaje również, że w gminie trwają prace nad poszerzeniem oferty elektronicznej administracji. Obecnie przez ePUAP mieszkańcy mogą przesłać tylko ogólny wniosek. Z czasem dzięki platformie załatwimy również inne sprawy w urzędzie, takie jak np. wniosek o wydanie dowodu osobistego.

Platforma ePUAP nie miała udanej premiery. Przed paroma laty w prasie przewinęła się fala krytyki nad systemem. Obecny projekt nazywany jest, dla niepoznaki, ePUAP2, i jak przyznają urzędnicy, jego bezawaryjność rośnie. Choć do doskonałości jeszcze daleka droga.

(AP)

Okazało się, że ePUAP w Starostwie Powiatowym działa od 2011 r. Natomiast teraz starostwo poinformowało jedynie, że biuro weryfikacji profilu zaufanego będzie nadal działać w gmachu starostwa. Doszło do drobnego braku komunikacyjnego z naszej strony, za co najmocniej przepraszamy!

Skomentuj tekst tutaj

Pin It on Pinterest

Dzień Dobry Polkowice